۱۳۸۹ مرداد ۱۱, دوشنبه

وجه نیمه شنوایان

به این نتیجه رسیده ام ، نیمه شنواها مغرورترین افراد در بین شنوایان و ناشنوایان هستند . باور نکردنی است ولی حقیقت داره!

همین امر هم باعث شده حتی از ناشنوایان عقب بیفتند و پیشرفتی با توجه به باقیمانده شنوایشان حتی 70% الی 90% شان نداشته باشند . اصلا ناراحت میشن بهشون بگی بالای چشمتان ابرو است . خلاصه اینها در سردرگمی به سر میبرن نه شنواها آنها را قبول دارن؛ نه نیمه شنواها ناشنواها را قبول میکنند و بالعکس . 
وضع کسانی که کاشت حلزونی میکنند به مراتب بسیار بدتر است . دیگه به طور کامل در بحران هویت به سر می برند !
به خصوص برای انتخاب شریک زندگی . مسخره ترین مثالی که شنیدم که کاشت حلزونی مثل عینک است و برای رفع ضعف شنوایی به کار میره ! این دو نقیص خیلی به طور کامل باهم فرق می کنه و اصلا قابل قیاس باهم نیست .  کسی را سراغ داشته ام برای اینکه دوست پسر خودشو را ازدست ندهد مشکل شنوایی اش و کاشت حلزونی را از او پنهان می کرد.  هرچی میگفتم بابا بگو! خودتو باور کن . و بپذیر همین که هستی میخواهی بیا نمی خواهی برو ! نشد که نشد آخرش هم دیگه از او خبری ندارم .

ناشنوایی به من یاد داد که هیچ کاری غیر ممکن در این دنیا وجود نداره فقط احتیاج به زمان و صبر داره و خود باوری ! خودباوری مهمترین چیزی است که هر فرد باید داشته باشه همراه با  اعتماد به نفس و پافشاری برروی هدفم


پ.ن : عمل کاشت حلزونی در دنیا ممنوع اعلام شده است به علت داشتن عوارض خطرناک . حالا توی ایران بیچاره دارن میفروشن! سمعک بهترین روش برای شنیدن است با کمترین عوارض . چه سمعکهایی توی دنیا اومده بیا و ببین ! پیشتاز این صنعت مال سوئیساست .

هیچ نظری موجود نیست: