۱۳۸۸ شهریور ۳, سه‌شنبه

چی می شد؟!

تازگیها رفتم تو رویاپردازی که اگه مثل دیگران می شنیدم چه اتفاقی می افتاد ؟
- خیلی مسلط به زبان انگلیسی می شدم با اون رقابتی که با برادرم داشتم در دوران کودکی .
- این رشته انتخاب نمی کردم از جزو محالات روزگار بود بروم رشته هنر !
- میرفتم رشته حقوق یا پزشکی، پزشکی که احتمالش خیلی زیاد بود به خاطر اطرافیان نزدیکم. روابط عمومی ام خیلی خوبه به همراه حافظه قوی وعلاقمند به تاریخ ، فلسفه و قانون . بعید نبود برم انسانی یا تجربی شایدم ریاضی؟! ولی هرگز فنی و حرفه ای نمیرفتم که مجبور شدم بروم . همچنانه با اینکه در فنی و حرفه ای کار میکنم ولی به آشنایان شدیدا توصیه میکنم نروند ! چون مغزشون تعطیل و آکبند میشه ! بهتره برن نظری و برای دانشگاه برن هنر چون تجزیه و تحلیلشون قوی میشه از دبیرستان . ولی بازهم انتخاب به عهده خودشون میگذارم. برای بعضی شاگردهایی که فقط میخوان دیپلم بگیرن و درس نخونن خوبه . حالا نیایید بگید که به ما توهین کردی و از این حرفها که عشقمون هنر بوده که اومدیم هنرستان ! خودم هنرستان بودم وهستم ، میدونم اونجاها چه خبره! حتی برای رشته فلسفه هم میگن ابتدا لیسانس یا فوق لیسانس یکی از دروس پایه مثل ریاضی ، فیزیک یا شیمی بخونید و بعد بیاین برای فلسفه!
-شغلم ، در آمدم ، موقیعت اجتماعی و همه چی عوض میشد ! شایدم سروگوشم میجنبید و بازیگوش تر می شدم ! خلاصه سرنوشتم به کلی خیلی فرق می کرد با الان ، خیلی ماجراجوتر یا هیجان جوتر می شدم شایدم محتاطتر!
- نمیدونم واقعا ، چرا اینجور شدم ؟ شایدم به خاطر اینکه لایقش بودم که انتخاب بشوم برای این کار،که به هرکسی نمی دهند که خارج از تحمل و توانش باشه .
- شایدم خودم خواستم و انتخابش کردم قبل از آمدن به این دنیا و قرارگذاشتیم توی این دنیا با چه کسانی ملاقات کنیم و چه کارهایی انجام بدیم تا به هم کمک کنیم برای رشدکردن.
- به هر حال تا اینجا به هرچی خواستم رسیدم . خداراشکر
- فقط یه چیزش خوب بود ! اکثر ناشنوایان جوان تر از سنشون به نظر میرسند به خاطر اینه که نمی شنوند و اعصاب راحتی دارند و سیستم بدنشون به تحلیل نمیره واسه همین خیلی انرژی زیادی دارند و میخواهند بریزن بیرون با حرف زدن ، خندیدن ، دعوا کردن ، ورزش ، حتی س . ک . س !
ولی شنیدن خیلی ارزشش بیشتر از اینهاس برید خداراشکر کنید ، به خاطر رشد عقلانی مغزتون و گنجیه لغاتتان اصلا قابل قیاس با ناشنوایان نیست .
پ . ن : شدیدا هوس درس خوندن به سرم زده ! دیگه نمیشه دس روی دس بگذارم و هدررفتن عمرمو ببینم ! خوشی تفریحم درس خوندنم زندگی و کار همه چی سرجای خودش !